6 Tips for å få mest mulig ut av reklameplassen din!
Når det kommer til effektiv bruk av bannere, foliedekor og lyskasser som reklamemateriell, er det flere faktorer du bør vurdere for å maksimere synlighet og avkastning. Vi har samlet sammen seks viktige punkter her, slik at du kan få mest mulig ut av reklameplassen din!
1. Design med klarhet og kontrast
Det visuelle uttrykket på reklamen er selvfølgelig er avgjørende. Bruk tydelige skrifttyper med store og lesbare bokstaver, og velg farger med høy kontrast for å sikre at budskapet ditt skiller seg skikkelig ut men fortsatt er godt leselig, selv på avstand. Hold innholdet kortfattet – husk at en enkel og direkte melding er enklere å ta til seg enn lange og utdypende tekster.
2. Strategisk plassering
For å få et godt utbytte av reklamen din bør den kanskje plasseres på de mest trafikkerte områdene, eller der målgruppen naturlig vil stoppe opp og se seg rundt. Sørg for at budskapet plasseres i synshøyde og på steder hvor målgruppen din naturlig beveger seg. Riktig plassering kan gjøre en stor forskjell for å trekke kunder til et bestemt sted, som en inngang eller et salgsområde.
3. Bruk av riktig utstyr
Velg riktig materialer og installasjonsteknikk for ditt reklamemateriell. Utendørs bannere krever robuste, værbestandige materialer som Mesh eller PVC, mens innendørs bannere ofte kan være lettere tekstilmaterialer som kan festes med enklere rammesystemer. Sørg for at installasjonen er sikker og stabil, slik at banneret ditt holder seg rett og synlig. For foliedekor finnes det masse ulike typer folier, med og uten print, og optimalisert for alle mulige slags underlag.
4. Utskifting og vedlikehold
Regelmessig vedlikehold er viktig, spesielt for bannere som henger utendørs. Sørg for å rengjøre og inspisere dem jevnlig for slitasje, og bytt ut folie eller bannere når det er nødvendig. Det er også lurt å oppdatere budskapet ditt med jevne mellomrom for å holde det relevant, for eksempel ved å bruke sesongbaserte bilder og kampanjer.
5. Belysning for økt synlighet
God belysning kan være viktig for å få ut selve budskapet i reklamen din. Med strategisk belysning, som lyskasser eller spotlights kan du fremheve foliedekor, bannere eller rollups, og tiltrekke kunders oppmerksomhet på en subtil måte. Lyskasser er en effektiv metode for å kombinere belysning og reklame, men de kan også suppleres med annet lysutstyr for å skape et dynamisk og engasjerende miljø.
Vurder også om det kan være aktuelt med markedføringsmateriell med innebygd lys, som LED-kasser eller skjermer eller lysskilt. Da er du sikret at budskapet blir synlig nesten uansett hvor det står plassert!
Disse kassene har LED-lys som gjør at budskapet ditt lyser opp, noe som trekker til seg ekstra oppmerksomhet i butikker eller andre innendørs områder. Fordelen med lyskasser er også at de er enkle å vedlikeholde og at budskapet på frontene enkelt kan byttes ut.
6. Måling og vurdering av kampanjeresultat
Ved å spore effekten av ditt reklamemateriell ved hjelp av verktøy som QR-koder eller unike nettadresser kan du se selv hva som fungerer godt. Dette gir deg en konkret måte å måle responsen fra målgruppen på, slik at du kan justere strategien din etter hva som fungerer best.
Oppsummering
Utvendige reklamer kan altså være utrolig effektive måter å synliggjøre bedriften din på og skape en mer engasjerende opplevelse for kundene dine. Passer du på å utforme reklamen din på en god måte, setter den opp strategisk og sørger for at både montasje og vedlikehold blir gjort skikkelig så kan du altså få et enda bedre utbytte av reklameplassen din!
Start en forespørsel her